Narrow your search
Listing 1 - 5 of 5
Sort by

Book
Een persoonlijke denk- en leerstijl : handleiding voor leerkrachten, begeleiders en ouders
Author:
ISBN: 9033448106 Year: 2006 Publisher: Leuven Acco

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Elke mens heeft een eigen leerstijl. De ene verwerkt informatie het beste langs het auditieve kanaal, de andere is meer visueel aangelegd. De manier waarop je gegevens opneemt, verwerkt en inprent, kent een organische oorsprong in de werking van beide hersenhelften. Wie linkerhemisferisch beter functioneert, zal kiezen voor een talige verwerking met kernwoorden en samenvattingen. Wie een rechterhemisferische voorkeur heeft, zal liever werken met een schematische voorstelling. Natuurlijk zal de aard van de gegevens medebepalend zijn voor de keuze van de verwerking. Kinderen die bezig zijn met het verwerven van een studiemethode, ondervinden vaak problemen bij de keuze van een leerstijl die tegelijk overeenkomt met hun eigen persoonlijke voorkeur en met de soort leerstof. Ook ouders en leerkrachten maken vaak dat onderscheid niet en begrijpen dus de keuze van de kinderen niet. Na een jarenlange ervaring in het begeleiden van kinderen bij hun zoektocht naar een aangepaste denk- en leerstijl en het toepassen ervan op hun eigen schoolwerk, heeft de auteur haar visie en werkwijze neergeschreven in dit boek. De vier fasen van de zelfinstructiemethode van Meichenbaum dienen als basis bij het oplossen van taken en toetsen en bij het verwerken van leerstof. Zowel de leerkracht in de klas als de ouders thuis zullen voldoende achtergrond, tips en oefenmateriaal vinden om zelf ook kinderen te kunnen ondersteunen bij het verwerven van een goede studie- en denkmethode. Het boek is geschreven voor leerkrachten, ouders, begeleiders en therapeuten en is hoofdzakelijk bedoeld voor het werken met kinderen tussen 10 en 14 jaar.


Book
Het conversity model : winst maken met social media
Author:
ISBN: 9789020995718 Year: 2011 Publisher: Leuven LannooCampus

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Winst maken met Facebook, LinkedIn en Twitter Eindelijk een boek dat zegt hoe social media kunnen opbrengen Het Conversity Model is nieuw, revolutionair en effectief. Het is een concept dat marketeers handig van pas komt om hun weg te vinden in de social media. Leer hoe u de conversaties van uw consumenten stuurt zonder ze te verstoren of naar u toe te trekken. Met tal van cases, praktische tips en talloze links naar tools die u inspireren bij het ontwikkelen en uitvoeren van uw nieuwe marketingplannen. Bron : http://www.boekenbank.be


Book
De jeugd is tegenwoordig
Authors: ---
ISBN: 9789081516358 Year: 2011 Publisher: Tielt Lannoo

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Sociaal of eenzaam ? Rebels of braaf ? Ontdek hoe de jeugd echt is De mythes over de nieuwe generatie jongeren ontkracht. Feit. De nieuwe jongeren zijn anders. Maar zijn ze slimmer en sneller ? Of zijn ze liever lui dan moe ? Zijn ze traditioneler of net weer niet ? In hun toegankelijke en spitse stijl hangen Pedro De Bruyckere en Bert Smits een herkenbaar beeld op van de jongere van nu. Alles wat werknemers, leerkrachten en ouders moeten weten over de nieuwe generatie jongeren. Compleet met tips en aanbevelingen. Bron : http://www.boekenbank.be

Keywords

Jeugd. --- Jeugdcultuur. --- jeugdpsychologie --- Age group sociology --- jongerencultuur --- jeugdsociologie --- jeugd --- jeugdmentaliteit --- Jongeren --- Jongerencultuur --- Maatschappij --- #SBIB:314H330 --- #SBIB:316.7C131 --- #SBIB:316.8H12 --- 663 Jeugd --- #KVHB:Jeugd --- #KVHB:Jongerencultuur --- 308.4 --- jeugdcultuur --- opvoeding --- AA / International- internationaal --- 15 --- 201 --- 323 --- jongeren --- maatschappij --- Jeugd (werkende jongeren) --- Jeugdcultuur --- jeugdcultuur (ler) --- jongeren (ler) --- 113881.jpg --- Jeugd --- 691 --- Bevolkingsstudies: leeftijdsgroepen: jeugd: algemeen --- Cultuursociologie: jeugdcultuur --- Welzijns- en sociale problemen: sociaal gehandicapten (thuislozen, bijzondere jeugdzorg) --- sociale groepen - jeugd --- Psychologie. --- Sociologie: algemeenheden. --- Sociale problemen van en zorg voor jeugdigen --- 362.8 --- Pedagogie en didactiek --- Youth --- Adolescence --- Social conditions --- 316.7 --- 304 --- Levenswijzen --- Beeldvorming --- 65.012.4 --- Team personeel talenten leidinggeven leiderschap coachen adviseren samenwerken gedrag --- 65.012.4 Management. Directorate. Technique and methods of management --- Management. Directorate. Technique and methods of management --- 316.7 Cultuursociologie --(algemeen) --- Cultuursociologie --(algemeen) --- cultuursociologie. Culturele context van het sociale leven --- Welzijnswerk 36 --- Psychologie --- Sociologie: algemeenheden --- Kinderpsychologie --- Sociologie --- Kinderen en jeugd --- Adolescenten --- Trends --- Ontwikkelingspsychologie --- #gsdbP --- Jeugdpsychologie --- Erfelijkheidsleer --- Stadssamenleving --- Verpleegkunde --- Kind --- Adolescent --- Trend --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Sociology of minorities --- Jongere --- 308.4. --- Beeldvorming. --- Jongeren. --- Jongerencultuur. --- Team personeel talenten leidinggeven leiderschap coachen adviseren samenwerken gedrag. --- jeugd. --- jongeren. --- Bevolkingsstudies: leeftijdsgroepen: jeugd: algemeen. --- Cultuursociologie: jeugdcultuur. --- Cultuursociologie. Culturele context van het sociale leven. --- Cultuursociologie --(algemeen). --- 433 --- opvoeding in de praktijk


Book
Inspirerend coachen : de kunst van dynamisch en uitdagend communiceren : voor leidinggevenden, coaches, ouders, leraren en begeleiders
Author:
ISBN: 9789077432150 9789401429306 Year: 2015 Publisher: Leuven LannooCampus

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Volledig herwerkte versie van het succesboek over coaching.Eenvoud en diepgang: daarmee laat de nieuwe van dit succesboek over coaching zich het beste samenvatten. Jef Clement beschrijft een werkmodel voor coaching met een heldere systematiek en structuur. Terzelfdertijd doet de aanpak ook beroep op de inzet van de coach als mens.Vaardigheden die concreet worden beschreven, zijn: belangstellend exploreren, bekrachtigen, betrokken confronteren, uitdagen, inspireren, ruimte geven, ontspannen en met humor toelaten ...Deze vaardigheden zijn uitdagend en bevrijdend voor degene die gecoacht wordt.Bron : http://www.lannoo.be

Keywords

genre-thema"">genre-thema --- Business management --- Didactic strategies --- coaching --- organisatiepsychologie --- leidinggeven --- Industrial psychology --- Coaching ; management --- #KVHB:Coaching --- #KVHB:Kantoor TP --- AA / International- internationaal --- 658.300 --- 658.315 --- Coaching --- communicatie in organisaties --- 65.012.4 --- 316.772.43 --- 366.41 --- Begeleiding(Coaching) --- Communicatie --- Leidinggeven --- Management --- Team personeel talenten leidinggeven leiderschap coachen adviseren samenwerken gedrag success --- 65.012.4 Management. Directorate. Technique and methods of management --- Management. Directorate. Technique and methods of management --- 316.772.43 Communicatie en organisatie. Bedrijfscommunicatie--(communicatiesociologie) --- Communicatie en organisatie. Bedrijfscommunicatie--(communicatiesociologie) --- Industriële psychologie en ergonomie. Arbeidsverrijking --- Communicatie binnen het bedrijf. Bedrijfskrant --- 65.012 --- management - leidinggeven --- Personal coaching --- Achievement motivation --- Personnel --- Coaching of --- 367.41 --- 366.4 --- communicatie --- management --- organisatieleer --- bedrijfsleiding, management --- 695 Communicatie --- Coaching Coaching --- Communication Communicatie --- 005.21 --- 005.57 --- 367 --- 367.2 --- leiding geven --- communicatietechnieken --- 450.7 --- 658.3 --- managementstrategieën --- Mens en arbeid in de onderneming --- Personeelsbeleid --- departement Handelswetenschappen en Bedrijfskunde 10 --- coachen --- Personeelsmanagement --- Lerarenbegeleiding --- Sociology of work --- Labour market --- Coachen --- Bee Collection --- 691 --- #KVHB:Coachen --- Managementvaardigheden --- #SBIB:309H251 --- #SBIB:316.334.2A553 --- #SBIB:35H303 --- personeelsbeleid --- Pedagogie en didactiek --- Bedrijfsleiding - Management --- Interne communicatie en organisatie --- Personeelsbeleid en loonbeleid, functieclassificaties --- Organisatieleer: mensen --- communication --- gestion du personnel --- Motivatie --- Cursus bachelor in de Ergotherapie --- Cursus bachelor in de Verpleegkunde --- Cursus bachelor in de Audiologie --- Cursus bachelor in de Logopedie --- Personeelsmanagement. --- Coaching. --- Management. --- 37.02 --- Onderwijs ; algemene vraagstukken van didactiek en methode --- Bachelor in de verpleegkunde --- Bachelor in de logopedie --- Bachelor in de audiologie --- Bachelor in de ergotherapie --- 695 Communicatie --- Sociology of organization --- Organization theory --- organisatiemanagement --- veranderingsmanagement --- organisatiemodellen --- bedrijfsbeleid --- Personnel management


Book
Het groot werkvormenboek : de inspiratiebron voor resultaatgerichte trainingen, vergaderingen en andere bijeenkomsten
Authors: ---
ISBN: 9789052616131 9052616132 Year: 2007 Publisher: Den Haag Academic Service

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Het Groot Werkvormenboek is dé inspiratiebron voor iedereen die bijeenkomsten en vergaderingen op een en frisse en resultaatgerichte manier wil vormgeven. Het boek bevat 120 verschillende werkvormen, geordend naar doelstelling, zoals: kennismaken, uitwisselen, kennis overdragen, discussiëren, beslissen, brainstormen, plannen maken, evalueren, vaardigheden oefenen en informeren. Het boek geeft ook uitleg over de theorie en gedachtegang achter het kiezen en het gebruiken van werkvormen. Het zet tips, trucs en valkuilen voor het succesvol begeleiden van iedere afzonderlijke werkvorm overzichtelijk op een rij. Het werk is gericht op de groeiende groep enthousiaste managers, trainers en docenten die hun overlegsituaties actiever willen maken en tegemoet willen komen aan de verschillende wensen en voorkeuren van hun deelnemers. Het is bedoeld voor leidinggevenden of trainers die plezier hebben in het regisseren van bijeenkomsten en geïnspireerd willen worden om in hun aanpak te variëren en zo inhoud effectief te behandelen

Keywords

communicatie --- leidinggeven --- management --- Brainstorming Brainstorming --- Formation Opleiding --- Jeux de rôle Rollenspel --- Méthode des cas Gevallenmethode --- #KVHA:Lerarenopleiding --- #KVHA:Onderwijs --- #KVHA:Onderwijsvormen --- 499.4 --- trainingen --- vergaderen --- vergadertechnieken --- werkvormen --- 305.8 --- 367.1 --- Didactische werkvormen --- Evaluatie --- Kennismakingsspelen --- Leergroepen --- Management --- Reflecteren (Terugblikken) --- Teamcommunicatie --- Training --- Vergaderen --- leiding geven --- personeelsbeleid --- 65.012 --- Kennis --- Leren --- Methodiek --- Organisatie --- Werkvormen --- Leidinggeven --- Personeelsbeleid --- Personeelsmanagement --- S20100038.JPG --- didactiek --- vergadertechniek --- mondelinge communicatie, discussiëren, gespreks- en interviewtechnieken, spreken in het openbaar, vergadertechnieken --- Communicatie ; algemeen --- Leer van de organisatie --- Bedrijfspsychologie en -sociologie --- 007 --- 371.3 --- 007.1 --- Leidinggeven. --- Personeelsbeleid. --- Didactic strategies --- Personnel management --- Mass communications --- groepsontwikkeling --- didactische werkvormen --- lesgeven --- opleidingen --- Teacher education. Teacher's profession --- coaching --- Communicatie --- Gesprekstechniek (onderhandelen) --- Vergadertechniek --- Bedrijfspsychologie- en sociologie --- Vergadertechnieken --- Leidinggeven : communicatie --- #KVHB:Werkvomren --- #KVHB:Vergadertechnieken --- #KVHB:Leidinggeven --- #KVHB:Training --- vergadertechnieken (gez) --- #SBIB:309H251 --- #SBIB:316.334.2A551 --- #SBIB:35H305 --- Interne communicatie en organisatie --- Partijen en strategieën in de onderneming: ondernemingsbeleid en management --- Organisatieleer: organisatieverandering --- Presenteren --- Lerarenopleiding. Lerarenberoep --- Massacommunicatie --- 691 --- human resources management --- managementvaardigheden --- arbeid, motivatie --- Bedrijfsorganisatie --- mondelinge communicatie --- 658.3 --- Management leidinggeven leiderschap coachen motivatie motiveren beloning belonen gedrag samenwerken --- 658.3 Personnel. Human factor. Human relations (Staff relations. Personal or interpersonal relations). Working atmosphere --- Personnel. Human factor. Human relations (Staff relations. Personal or interpersonal relations). Working atmosphere --- Pedagogie en didactiek --- 650.012 --- Groepstraining --- Groepsoefeningen --- Informeren --- Brainstormen --- Strategieformulering --- Besluitvorming --- Reflectie --- Vaardigheden --- Discussie --- Interactiviteit --- Communicatieve vaardigheden --- Taalvaardigheid --- Nederlands --- Mondelinge communicatie --- Bedrijfspsychologie --- Groepswerk --- Didactische werkvorm --- Dialect --- Etymologie --- Fonetiek --- Idioom --- Zinsleer --- Linguïstiek --- Vlaams --- Vlaanderen --- Emigratie --- Leiderschap --- Werkvorm --- 454.21 --- didactische werkvormen, geprogrammeerde instructie, groepswerk, projectonderwijs

Listing 1 - 5 of 5
Sort by